از هر شش ستاره یکی آن دارای یک سیاره زمین مانند است.
از هر شش ستاره یکی آن دارای یک سیاره زمین مانند است.
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

از هر شش ستاره یکی آن دارای یک سیاره زمین مانند است

امروزه جستجو ها برای یافتن همزاد زمین بسیار داغ شده. اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی کیپلر ناسا جستجو ها برای یافتن سیاره زمین مانند بدور دیگر ستاره ها را آغاز نموده اند. بررسی های تازه داده های تلسکوپ فضایی کیپلر نشان می دهد که حدود 17 درصد ستاره ها یک سیاره به اندازه زمین بدور خود دارند که در یک مدار نزدیکتر نسبت به مدار عطارد بدور آن در گردش می باشند. چون تعداد ستاره های کهکشان راه شیری حدود 100 میلیارد ستاره است، پس حد اقل 17 میلیارد دنیا های زمین مانند در این کهکشان وجود دارد.

فرانچس فریسن از مرکز اخترفیزیک هاروارد سیمتسونیان دیروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی جزئیات این تحقیق را مطرح کرد که حالا برای نشر در مجله اخترفیزیک آماده می باشد.

تلسکوپ فضایی کیپلر با استفاده از روش ترانزتیت یا عبور سیاره از برابر صفحه ستاره مادر، نامزد های سیاره ای را کشف میکند. برای کشف سیارات، کیپلر به مدت خیلی زیاد بدون یک چشم به هم زدن، عبور سیاره از برابر صفحه ستاره را رصد میکند و در نتیجه کاهش بسیار کم نور  را که در اثر عبور سیاره بوجود آمده مشخص می نماید. 16 ماه اول بررسی ها به تعداد 2400 نامزد سیاره ای را مشخص ساخت. در مرحله بعد اخترشناسان از خود پرسیدند که چه تعداد از این سیگنال ها واقعی اند و به راستی چه تعداد سیاره را کیپلر متوجه نشده؟

اخترشناسان با شبیه سازی سروی های کیپلر توانستند خطا ها و عدم مطابقت های این فهرست را اصلاح کنند و در نتیجه سیارات کوچکتر از اندازه زمین را مشخص نمایند که بدور ستاره مادر در گردش اند.
در نتیجه اخترشناسان دریافتند که 50 درصد ستاره های کهکشان راه شیری هر کدام یک سیاره به اندازه زمین یا بزرگتر از آن دارند که در یک مدار نزدیک بدور آنها در گردش هستند.  

با گنجانیدن سیارات بزرگتر که در مدار های بزرگتر نسبت به مدار زمین در گردش هستند، شمار این سیارات تا 70 درصد افزایش یافت.

این گروه تحقیقاتی در مرحله بعد سیارات را به پنج گروه از نظر اندازه تقسیم بندی نمودند و دریافتند که 17 درصد ستاره ها به اندازه 0.8 تا 1.25 برابر زمین می باشند و در مدار 85 روزه یا کمتر بدور ستاره مادر در گردش هستند. یک چهارم ستاره ها دارای یک ابر زمین است (1.25 تا 2 برابر اندازه زمین) که در مداری 150 روزه یا کمتر بدور آن در گردش می باشند. سیارات بزرگتر از آن را می توان در فاصله های دور تر به آسانی رصد نمود. این ستاره ها یک نپتون کوچکتر ( 2 تا 4 برابر زمین) هم دارند که در مداری 250 روزه بدور ستاره مادر می گردند.  
سیارات بزرگتر از این حد زیاد معمول نمی باشد. تنها 3 درصد ستاره ها یک سیاره بزرگتر از نپتون (4 تا 6 برابر زمین) و تنها 5 درصد ستاره ها یک غول گازی مانند مشتری (6 تا 22 برابر زمین) بدور خود دارند که در مداری 400 روزه یا کمتر بدور ستاره مادر می گردد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







کد حرکت متن دنبال موس